Nays T!ng
"Gerçeğ!n Kenarından Hayatın Düzen!ne..."

Zamanda Yolculuk Olasılığı


Bu kitap Einstein ile ilgili okuduğum üçüncü kitap . “ Dünyayı Değiştiren Beş Denklem” kitabını da sayarsam dördüncü. Ama o kitap büyük bir bölümünde Einstein’dan söz ediyor olsa da sadece onu anlatan bir kitap olmadığı gibi kişilerden çok buluşlarının dünyaya etkilerinden bahşetmişti. Bu yüzden üç buçuk kitap diyebiliriz toplamda. Diğer ikisinden birini daha önce burada paylaşmıştım. “Benim Gözümden Dünya” . İkincisi de “ Einstein’ın Kahramanları”. Ondan henüz bahsetmedim. Ama güzel bir kitaptı. İlgilenenler okusun. Benim ayrıntılı olarak bahsetmemi beklemesin.

Uzun bir zaman önce alıp okumaya başladığım ve aralıklarla okuduğum bu kitabın adı “Einstein Evreninde Zaman Yolculuğu” . Yazarı dünyaca tanınmış bir bilim adamı olan Astofizik Profesörü “ J.Richard Gott” . Kitabın editörü Prof. Dr. Cengiz Yalçın’ın kitaba katkısını da atlamamak lazım. Neden okudum ? Farkındaysanız bu soruyu son birkaç kitapta sordum. Belki neden okuduğum sorusuna verdiğim cevapların sizin de kendinize soracağınız “Neden okuyayım ?” sorusuna cevap vermenizde yardımcı olur diye düşünüyorum. Einstein’ı merak ediyordum, meşhur izafiyet teorisini de, Einstein’ın diğer düşüncelerini de , onun insanlık için neden önemli biri olduğunu da, zamanda yolculuğu da merak ediyordum. Evreni merak ediyordum. Bilim tarihi dersinde de sunum yapmak istediğim bilim adamının adıydı “Einstein” . Ve gidip bir sürü kitap aldım, bir sürü makale okudum, belgeseller izledim. Çok ilginç ve farklı bir sunum yaptım. Çok beğenildi ve akıllarda yer etti. Bu kitap o dönem aldığım kitaplardan biriydi işte.

Zamanda yolculuk kim olursa olsun, hangi alanla ilgili olursa olsun merak uyandıran bir konu. Bu konudan ilham alınarak meydana getirilmiş onlarca film ve kitap var. Hayalgücü zengin senaristler için daha onlarca film çıkar bu konudan. Hem izleyenlerin bu filmleri daha sağlıklı özümleyebilmesi hem de yazar veya senaristlerin hayalgücünü zenginleştirmesi açısından bu kitap oldukça yararlı olacaktır. Üstelik karmaşık bir konuyu elinden geldiğince basitleştirmeye çalışmış somutlaştırarak anlaşılmasını kolaylaştırmış olması nedeniyle yazar Gott’a teşekkür etmeliyiz.




Kitabın başında orjinalinde olmayan 25 sayfalık bir ek var. Burası editöre ait. İyi ki burayı kitaba eklemiş. Çünkü sunumum için bu kitapta bana sadece burası faydalı oldu. Einstein’ın fırtınalı yaşam öyküsü, özel görelilik ve genel görelilik konuları “Aklın Efendisi Einstein” başlığı altında verilmiş burada. Sonrasında Richard Gott almış mikrofonu ve 260 sayfa konuşmuş. Nelerden mi bahsetmiş ? Bir zaman makinesi ile neler yapılabileceğini , zamanda yolculuk paradokslarını , ışınlanmayı , paralel evrenler teorisini ve diğer zaman yolculuğu teorilerini “Zamanda Yolculuk Rüyası” başlığıyla anlatmış.

İkinci bölüm “Zamanda Geleceğe Yolculuk” . Burada “ Hareket eden bir saat neden geri kalır?” , Roketler neden ışıktan daha hızlı gidemez ? gibi ilginç sorulara bilimsel cevaplar verilmiş ve evrenin kaç boyutlu olduğu yönündeki görüşlerden bahsedilmiş.

Üçüncü bölümün konusunu bir önceki bölümde tahmin etmişsinizdir. “Geçmişe Yolculuk” . Aslında hepimiz geçmişi görüyoruz. Aynadan kendimize bakarken bile. 45 ışık yılı uzaklıktaki belki de yıllar önce sönmüş olan kuyruklu yıldıza baktığımızda onun 45 yıl önceki halini görüyor olmamız gibi geçmişe gitmenin mümkün olduğunu biliyoruz. Şimdi uzayın çok uzak bir noktasında bulsak kendimizi ve özel bir dürbünle baksak dünyaya belki de Fatih’in İstanbul’u fethini görebiliriz. Peygamber Efendimizin Veda Hutbesini de öyle. Kitapsa böyle bir gerçeklikten farklı olarak geçmişe dönüp onu değiştirebilmenin mümkün olup olmadığını ele almış. Hatta girişte A.H.R Buller’den şöyle bir alıntı yer alıyor “ Bight adından genç bir kız vardı. Işıktan daha hızlı uçabilirdi. Bir gün yola çıktı. Göreli bir yola. Yola çıkışından bir önceki gece eve döndü” . Uzay zaman eğrisi, kozmik sicimler, karadelikler, gödel evreni ve benzer şeyler anlatılmış.

Her bölümde ne anlatıldığını uzun uzun yazmaktan vazgeçtim ben. Kısaca başlıkları söylüyorum ve bu yazıyı daha fazla uzatmıyorum. Dördüncü bölümün başlığı , Zamanda Yolculuk ve Evrenin Başlangıcı. Beşinci ve son bölüm ise “ Gelecekten Rapor” .

Yazıyı bitirmeden önce bir uyarıda bulunmak istiyorum. Kitabın güzel olması okumaktan zevk alacağınız anlamına gelmez. Bu konular ilginizi çekmiyorsa ve merak etmiyorsanız tüm bunları; Okumayın. Şimdi kitabı çevirip baktım arkasına fiyatı ne kadarmış diye. Çok değil 10 Tl. Alıp baksanız da sorun olmaz yani. Pahalı olsaydı merak etmiyorsanız kesinlikle okumayın derdim. Ama belki okuyunca merak edersiniz.

Kendinize iyi bakın.
6 Yorum:

Her zaman ilgimi çeken konulardır bunlar. Hemen not ediyorum bi kenara. alıp okumalıyım.
Teşekkür ettim bilgiler için (:


Fatih benimde ilgimi fazlasıyla çeken konular, eger sen iyidir diyorsan okunur. Çok tskler..

Bende Paul j. Nahin-Zaman Makinaları adlı kitabını aldım. Bu konuda yazılmış en ciddi eserdir deniyor. Okuyunca anlıcam artık..


ilgimi çekti benim. alacağım kitaplar listesine ekledim.


Einstein'ın hayatı hakkında yeterli bilgi edinebildiğim yazılar okumuştum.Ve tek aklımda kalan vefatından sonra beyninin araştırılmak üzere lime lime edilip kavanozlar içerisinde araştırmaya tabi tutulması.Ama sonucun ne olduğunu yada sonuca ne seviyede ulaşıldığı hakkında bilgi bulabilmiş değilim.
Zeka özel bir kavram gereçekten insana doğuştan bahşedilmiş bir zenginlik.Filozofları hep kıskanmışımdır..
Bilimsel ve dikkate değer bir post olmuş.Benim ilgimi yaşantısıyla karışık,bilim yolculuğu çeker ama gökyüzü konuları kafamı karıştırır.Daha doğrusu bu mevzuda bilgi sahibi olursam ne kazanırım ki bana ne faydası olur?diye düşünürüm ve o büyük evrenin ,karışık hareketlerinden kendimi sakınırım.Ama einstein'ın zekası ve hayat hikayesidir ilgimi çeken.İzafiyet teorisinin merak ettiğim tek yönü sonucu:)


Arkadaşlar öncelikle bu kadar geç cevap verdiğim için çok özür dilerim. Bi daha olmaz söz :)

FakeNoron : İlgini çeken konularsa kesin okumalısın. İzafiyet teorisinin izahiyet problemini ortadan kaldırabilmiş bir kitap zira :)

Aslı . Kitabın bir bölümü yani yarıdan fazlası oldukça fazla terimle dolu. Hayır ben ilgiliyim. Az çok bilgim var merak ediyorum diyorsan okumanda fayda var. Bence kitaplığına koy bu kitabı. Çocukların da okur. Bak anne bile yaptım seni :) Torunların okusun hatta.


yeşil elma : :) Okuduktan sonra da blogunda bizimle görüşlerini paylaşırsın umarım.

Kafe de Mola : Ben çok daha ayrıntılı olarak araştırdım hayatını. Öyle ki Einstein zaten çok bilindiği için derste sunum için kimseye verilmemişti. Ama farklı olacağının sözünü verip onu aldım hocadan. Hoca bile çok şaşırdı :) İnsan evrenin bir çekirdeği. Ve o kadar sıkışmış ki bir bedene bu evren. Çoğu insan kendisine en yakın evren o olmasına rağmen çözemiyor. Çünkü çok sıkışmış herşey. Büyük evrense kocaman. İncelenmesi bir noktaya kadar daha kolay. Evreni keşfederse bir insan bence daha güçlü döner kendine. Sonuç; ilim ilim bilmektir. ilim kendin bilmektir. Amaç o. :)


.........♫ Ne Dinliyorum ♫.........


Angus & Julia Stone - Paper Aeroplane
Ne Dinledim ?              Ŧคtเђ

Son Güncelleme

  • Le Renard Et L'enfant - Yıllar önce izlemiş olduğum ve belirli aralıklarla defaaten izleyip nasip olursa bir kaç kez daha izlemeyi düşündüğüm benim için özel bir film...
    11 ay önce

------------Süper Lig--------------



Ne Okuyorum ?

Nice Things

Haftanın Blogu                     Haftanın Yazısı

Haftanın Videosu              Haftanın Fotoğrafı

Herkesin Bir Popisi Vardır

Related Posts with Thumbnails

Sohbet Koyu.. Sen de Katıl !

................Çay da var hem. Çay içen mi?...........


................Çay Erdal Bakkal'da içilir ................

Son Yorumlar